Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu siirtyi Haaga-Helian järjestettäväksi vuonna 2018, kun sitä kehitettiin tieteellisempään suuntaan. Uudistunut kilpailu tarjoaa tilaisuuden seurata alan trendejä sekä kehittämiskohteita.
Tutkimustuloksista koostettu raportti käsittelee suomalaisten myyntiorganisaatioiden ja myyntityön tilaa sekä menestystekijöitä. Raporttiin sisällytetyt asiantuntijakommentit käsittelevät myynnin tilaa ja antavat arvokkaita neuvoja toiminnan kehittämiseksi.
Tutkimusdatan avulla organisaatiot voivat tunnistaa toimintansa vahvuudet ja kehityskohteet. Organisaatiot voivat myös peilata omaa toimintaansa muihin yrityksiin. Tutkimuksessa käsitellään muun muassa työympäristöä, työntekijän sitoutuneisuutta, digitaalisia työkaluja, vastuullisuutta sekä myynnin johtamista ja strategiaa.
Kuinka monessa yrityksessä on käytössä automatisoitu liidien analysoinnin ja kvalifioinnin työkalu? Entä virallinen, käytössä oleva eettinen ohjeistus? Kuinka tulokset ovat muuttuneet aikaisemmasta vuodesta? Raportti tarjoaa vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin ja paljastaa myös yllättäviä tuloksia: